Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία

Αν δεν αλλάξετε τις ρυθμίσεις του προγράμματος περιήγησης, συμφωνείτε με αυτό.

Αποδέχομαι

300x600 R021

20 Μαϊ 2015

Η διατροφή των εξετάσεων

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

        Γράφει η Ζωή Γκυρίνη

Η περίοδος των εξετάσεων για τους μαθητές έφτασε και είναι ιδιαίτερα απαιτητική τόσο σε πνευματικό όσο και σε σωματικό επίπεδο. Στόχος είναι η μέγιστη συγκέντρωση, η καλή μνήμη και οι καλύτερες δυνατές επιδόσεις. Ο ρόλος της σωστής διατροφής είναι σημαντικός και ως προς αυτές τις απαιτήσεις, όσο και αν τη βάζουμε σε δεύτερη μοίρα λόγω ψυχολογικής πίεσης και έλλειψης χρόνου. Η προσπάθεια και το διάβασμα ενισχύεται με μια ισορροπημένη διατροφή με τους παρακάτω τρόπους:

       Απαραίτητο θεωρείται το ΠΡΩΙΝΟ γεύμα, καθώς καλύπτει τις πρώτες ενεργειακές απαιτήσεις της ημέρας και ειδικά τις μέρες των εξετάσεων. Βοηθάει στην καλή πνευματική απόδοση, στην αυξημένη συγκέντρωση, αντίληψη και διάθεση, όσο και στον καλύτερο έλεγχο της πείνας σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Συστήνονται τα γαλακτοκομικά με δημητριακά ολικής άλεσης και φρούτα.

     Μεγάλη η σημασία των ΣΥΧΝΩΝ ΓΕΥΜΑΤΩΝ, αφού βοηθούν στη διατήρηση της γλυκόζης σε σταθερά επίπεδα, γεγονός που συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του εγκεφάλου. Ιδανικά θεωρούνται τα 3 μεγάλα γεύματα (πρωινό – μεσημεριανό – βραδινό) και 2 ενδιάμεσα σνακ, περίπου κάθε 3 ώρες. Ως σνακ προτιμούνται τα φρούτα, οι ξηροί καρποί, το γιαούρτι ή τα αποξηραμένα φρούτα. Το μεσημεριανό να συνοδεύεται με σαλάτα και το βραδινό να είναι 2-3 ώρες πριν τον ύπνο και ειδικά πριν τις εξετάσεις αρκετά ελαφρύ.

     Αναγκαία είναι η επαρκής πρόσληψη ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΩΝ, καθώς παρέχουν ενέργεια στον οργανισμό και είναι το «καύσιμο» του εγκεφάλου, αλλά όχι μεγαλύτερη από το 55 % της συνολικής ενέργειας. Βρίσκονται στο ψωμί, τα ζυμαρικά, τα φρούτα, τα λαχανικά, τις πατάτες, τα δημητριακά και πρέπει να υπάρχουν σε κάθε γεύμα. Καλό είναι να προτιμούνται ολικής άλεσης προϊόντα γιατί μας βοηθούν να μένουμε χορτάτοι για περισσότερη ώρα.

     Η αυξημένη κατανάλωση ΛΙΠΑΡΩΝ φαγητών, εκτός από το θερμιδικό κόστος και την αύξηση βάρους, προκαλεί υπνηλία και ατονία, ενώ η υπερκατανάλωση ΓΛΥΚΩΝ παρ όλο που δίνει στιγμιαία ενέργεια, γιατί αυξάνεται η γλυκόζη στο αίμα, προκαλεί κόπωση και μειωμένη συγκέντρωση αμέσως μόλις πέσει. Η επιλογή της μαύρης σοκολάτας είναι ασφαλής και συστήνεται σε μικρές ποσότητες κάθε μέρα, όπως επίσης τα φρούτα (φρέσκα ή αποξηραμένα), που αποτελούν πηγές γλυκόζης και ικανοποιούν την επιθυμία για γλυκό.

      Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β και η Β12 λειτουργούν για λογαριασμό του εγκεφάλου και ενισχύουν το Κεντρικό Νευρικό Σύστημα, όργανα υπεύθυνα για τη μνήμη, τη συγκέντρωση και τη διάθεσή μας. Κύριες πηγές είναι τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα δημητριακά ολικής άλεσης, τα λαχανικά, το κρέας, τα γαλακτοκομικά, το αβγό.  Επίσης στα ψάρια, στους ξηρούς καρπούς, στο ελαιόλαδο βρίσκονται τα καλά λιπαρά Ω3 και Ω6, που βοηθούν στην εγκεφαλική λειτουργία και στην καλύτερη προσοχή και μάθηση.

 

 

    Δεν ξεχνάμε τις μέρες αυτές την επαρκή ΕΝΥΔΑΤΩΣΗ του οργανισμού μέσω του νερού, των φυσικών χυμών, των φρούτων και των λαχανικών γιατί παίζει ρόλο στη νοητική λειτουργία, εξασφαλίζει λιγότερη κόπωση και ρυθμίζει τη θερμοκρασία του σώματος.

     Η κατανάλωση ΚΑΦΕ μπορεί να δρα διεγερτικά στον οργανισμό, δεν θα πρέπει όμως να ξεπερνά τα 2 φλιτζάνια την ημέρα, γιατί προκαλεί εκνευρισμό, υπερένταση, ταχυκαρδία ή αϋπνία.

     ΔΙΑΙΤΕΣ στην περίοδο των εξετάσεων καλό είναι να αποφεύγονται, υπάρχει όλος ο χρόνος να ασχοληθούμε με τα περιττά κιλά αμέσως μετά το τέλος τους. Η χαμηλή πρόσληψη ενέργειας και η μη επαρκής πρόσληψη θρεπτικών συστατικών μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην απόδοση, κόπωση  και εκνευρισμό.

     Ειδικά τις μέρες πριν των εξετάσεων, τα φαγητά θα πρέπει να είναι αγαπημένα και εύγευστα στο μαθητή, όπως επίσης να αποφεύγονται τρόφιμα αμφιβόλου ποιότητας γιατί μπορεί να προκαλέσουν πρόβλημα στην υγεία του, ιδιαίτερα λόγο του αυξημένου άγχους.

    Τέλος σημαντική είναι η ξεκούραση του σώματος και του εγκεφάλου με μια ελαφριά φυσική δραστηριότητα, πχ. περπάτημα,  όπως και η καλή ποιότητα ύπνου, με στόχο την πνευματική διαύγεια, την ηρεμία και την καλή απόδοση του μαθητή.

 

                                                                                     

 

 

                                                                                                         Καλή δύναμη και καλή επιτυχία!

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter

proioy fani

Προσθήκη νέου σχολίου

Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση

Emvolio GIF 300 x 600

 

ΜΕΙΝΕΤΕ ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

Τελευταια Νεα

Top