05 Οκτ 2020

Ανακαλύφθηκε τεράστια μαύρη τρύπα που έχει παγιδέψει έξι γαλαξίες, 1 δισεκατομμύρια χρόνια μετά το Big Bang!

Μισή... ντουζίνα γαλαξίες έχουν παγιδευτεί μέσα σε μια τεράστια μαύρη τρύπα, 1 δισεκατομμύρια χρόνια μετά το Big Bang, όπως ανακάλυψαν οι αστρονόμοι!

Συγκλονιστική ανακάλυψη από τους αστρονόμους!

Έξι... ολόκληροι γαλαξίες έχουν παγιδευτεί στην απίστευτα μεγάλη βαρύτητα μιας τεράστιας μαύρης τρύπας, λιγότερο από 1 δισεκατομμύριο χρόνια μετά το Big Bang!

Ερευνητές από το Ιταλικό Εθνικό Ινστιτούτο Αστροφυσικής (INAF) λένε ότι είναι η πρώτη φορά, μάλιστα, που παρατηρείται μια τέτοια, στενή ομαδοποίηση, τόσο σύντομα μετά την έναρξη των πάντων.

Οι μαύρες τρύπες, που εμφανίστηκαν τα πρώτα χρόνια του σύμπαντος, πιστεύεται ότι έχουν σχηματιστεί από την κατάρρευση των πρώτων αστεριών -αλλά μέχρι τώρα οι αστρονόμοι δεν ήξεραν πώς μπόρεσαν να μεγαλώσουν τόσο πολύ, φτάνοντας να έχουν μέγεθος ίσο με 1 δισεκατομμύριο ήλιους!

Οι παρατηρήσεις των γαλαξιών που περιβάλλουν την υπερμεγέθη μαύρη τρύπα έγιναν από το Μεγάλο Τηλεσκόπιο του Ευρωπαϊκού Νότιου Παρατηρητηρίου (ESO) (VLT). Η ανακάλυψη αυτού του μπερδεμένου ιστού γαλαξιών, που «τροφοδοτεί» μια πρώιμη υπερμεγέθη μαύρη τρύπα, υποδηλώνει ότι αναπτύσσονται σε δομές, που περιέχουν άφθονο αέριο, για να τις τροφοδοτήσουν.

Οι υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες είναι εξωτικά, παράξενα και σχετικά κοινά κοσμικά φαινόμενα -εμφανίζονται στο κέντρο των περισσότερων γαλαξιών, συμπεριλαμβανομένου του Γαλαξία μας.

Ο Marco Mignoli, αστρονόμος από το INAF, και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε ότι η έρευνα βασίστηκε στην επιθυμία να κατανοήσουν οι επιστήμονες τις υπερμεγέθεις μαύρες τρύπες στο πρώιμο σύμπαν.

«Δεν έχουμε καμία καλή εξήγηση για την ύπαρξή τους»

«Αυτά είναι ακραία συστήματα και μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμία καλή εξήγηση για την ύπαρξή τους», εξήγησε ο Ιταλός ερευνητής.

Όλοι οι γαλαξίες που περιβάλλουν τη μαύρη τρύπα βρισκόταν σε έναν κοσμικό «ιστό της αράχνης» αερίου, που εκτείνεται σε πάνω από 300 φορές το μέγεθος του Γαλαξία μας! «Τα κοσμικά νήματα ιστού είναι σαν τα νήματα του ιστού της αράχνης», δήλωσε ο Mignoli, προσθέτοντας ότι «οι γαλαξίες στέκονται και μεγαλώνουν εκεί που διασχίζουν τα νημάτια. Ρεύματα αερίου -διαθέσιμα για να τροφοδοτήσουν τόσο τους γαλαξίες όσο και την κεντρική υπερμεγέθη μαύρη τρύπα- μπορούν να ρέουν κατά μήκος των νημάτων».

Το φως από αυτήν τη μεγάλη δομή, με τη μαύρη τρύπα του ενός δισεκατομμυρίου ηλιακών μαζών, έχει ταξιδέψει στη Γη από τότε που το σύμπαν ήταν 900 εκατομμυρίων ετών. Η ανακάλυψη βοηθάει στο να συμπληρωθεί ένα μέρος του παζλ για το πώς αυτά τα σχετικά άφθονα, αλλά ακραία αντικείμενα, σχηματίστηκαν τόσο γρήγορα μετά το Big Bang, δήλωσε η ομάδα.

Πιστεύεται ότι οι πρώτες μαύρες τρύπες πρέπει να έχουν αναπτυχθεί πολύ γρήγορα, για να φτάσουν σε μάζες ενός δισεκατομμυρίου ήλιων, μέσα στα πρώτα 900 εκατομμύρια χρόνια της ζωής του σύμπαντος.